torsdag 3. juli 2014

Liten pung og ...

Har sydd to av disse bittesmå 
pungene som ikke rommer så mye, 
bare en leppestift eller noen mynter  :) 
men måtte prøve å sy  siden jeg
 hadde dette mønsteret liggende  , 
og de ble jo både søte og hendige :))

Skulle gjerne lagt ut link til mønsteret 
men husker ikke hvor det er fra , så 
opplys meg gjerne om noen vet det !


Oppdatering !!!!
Elisabeth med denne 
bloggen visste det  :) takk  Elisabeth :)

her  
 er link til pungen :)













Endelig kom det noen fine
 dager hit å  , og Zita elsker å
være ute når solen  varmer , 
slik som vi gjør :))

________________________________


Jeg er ikke så glad i håndsøm  , eller -
får vel heller si har ikke vært , for det 
er hyggelig å ha noe å pusle med 
når en sitt ute :)
Har funne frem forskjellige lyse 
 og mørke stoffer  og tråkler og
 limer og syr i vei ,- hva det skal 
bli av dette aner jeg ikke enda ,
 har bare bestemt at jeg skal holde  
meg til forskjellige grå, bersj og 
hvite nyanser, og skal i 
hovedsak bruke restestoff .
Sekskanten har sider på 
2,5 cm . 
Blir ikke enig med meg selv 
om hvilken måte som er best 
lim eller tråd for montering 
rundt malen så her er vel bilder 
av begge deler :))) 






Ønsker deg fine sommerdager  :)







3 kommentarer:

  1. Søte punger du har sydd! :) Jeg har også laget en sånn, og her er lenken:
    http://elinendresen.blogspot.no/2013/07/sy-en-liten-minipung.html
    Koselig krok med Zita og blomster. Fine blokker du syr. Har ikke sydd slike, så har dessverre ingen tips.
    Tusen takk for koselige kommentarer på bloggen min! :D
    Ønsker deg fine sommerdager også!
    Klem fra Lisa

    SvarSlett
  2. De små pungene var søte! Kjekke små gaver. Jeg syns sekskanter er kjekt å holde på med både foran TV-en og når jeg sitter ute. Min erfaring er at det er greiest å lime sømmonnet på pappen med tekstil limstift-penn. Det går fortere også, men det er ikke alltid det er så viktig.Kos deg med sekskantsøm! :-)

    SvarSlett
  3. Disse var søte, ja. Kjekke å ha i "gaveskuffen"
    Jeg har en UFO av sekskanter. Har lagt i maaange år. Legger det stadig nederst i haugen... Jeg sydde, har ikke erfaring med lim..
    Lykke til!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.